Klagomålshantering på Språkförskolan Gläntan
Vi på Språkförskolan Gläntan strävar ständigt efter att förbättra vår verksamhet. Dina synpunkter är viktiga för oss i vårt systematiska kvalitetsarbete.
Så här hanterar vi klagomål:
1.Inlämning: Klagomål kan lämnas muntligt eller skriftligt direkt till rektor.
2.Dokumentation: Muntliga klagomål dokumenteras alltid.
3.Information: Den som lämnar klagomålet informeras om hur ärendet behandlas.
4.Utredning: Klagomål utreds av förskolans ledningsgrupp.
5.Återkoppling: Skriftlig återkoppling ges inom en vecka.
6. Analys: Klagomålet analyseras och åtgärder/utvecklingsmål planeras.
7.Uppföljning: Resultatet följs upp.
8.Dokumentation: Fortsatta utvecklingsbehov dokumenteras.
Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt klagomål, kan du alltid kontakta Skolverket i Stockholms kommun.
Kontakta oss:
Förskolans rektor: Sinikka Sjöstedt
Tel: 070–756 33 82
Email: sinikka.sjostedt@sverigefinskaskolanikista.se
Verksamhetschef: Anne Rantavuori
Tel: 070-756 13 01
Email: anne.rantavuori@sverigefinskaforskolan.se
Vi värdesätter ditt engagemang och dina synpunkter!